Zdravím.
Sestra bude stavět dům, projektantem je známá osoba, která se pohybuje v oboru pasivních domů, konkrétně nebudu jmenovat. Plánovanou RJ je Nilan CT 300 (projektant není zastánce aktivních RJ). V plánu je i řešení chlazení, v projektové dokumentaci ovšem není zakresleno, jelikož se údajně jedná o nestandardní řešení, které se oficiálně neslučuje s pasivním domem. Když jsem se ptal, jakým způsobem je tedy chlazení řešeno, bylo mi řečeno, že k pasivní rekuperaci bude inverzně zapojen předehřev?
Jsem naprostý laik - netuším, zda je něco takového možné a třeba jde o totální nesmysl. Děkuji předem za jakoukoliv odpověď.
Chlazení k pasivní rekuperaci
-
Zohan
Re: Chlazení k pasivní rekuperaci
Pravděpodobně se jedná o nějaký druh zemního kolektoru. Ten zajistí v zimě, aby jednotka nezamrzala zimě a v létě to něco málo chladí. Jako předehřev dobře, na chlazení nic moc.
Nebylo by to špatné řešení, kdyby se například nemusel vyřešit ohřev vody a vytápění. Bohužel jsou u nás dost zaslepení i mnozí guru ohledně pasivních domů. A doplácí na to. Představte si například, že naši studenti z ČVUT se zúčastnili mezinárodní soutěže Solar Decathlon a díky sázce na špatnou technologii promarnili šanci na celkové vítězství. To je velká škoda. Přitom subjektivnější kategorie desetiboje (architektura) vyhráli. Kdyby použili technologie aktivní rekuperace, jako to udělali vítězové z Darmstadtu (2x vítěz) nebo Gernoblu, vyhráli by také. Škoda.